Projekti

Svrha školskih projekata je ostvariti odgojne i obrazovne ishode zajedničkim radom svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (učenika, učitelja i roditelja).

Cilj projekata je kod učenika potaknuti učenje otkrivanjem u neposrednoj životnoj stvarnosti. Time se kod učenika potiče radost otkrivanja, istraživanja i stvaranja.

Projektni rad je također vrlo koristan i učinkovit poticaj učenika na kreativnost, a učenici se uključuju ovisno o vlastitim sklonostima, interesima i talentima.

Projektne aktivnosti često su vrlo uspješan način da se kod učenika “potroši višak energije”, usmjeri njegova aktivnost na zdrave, zanimljive, kreativne i društveno prihvatljive načine ponašanja, reagiranja i provođenja zajedničkog slobodnog vremena učenika i roditelja. Da bi se projekt mogao uspješno vrednovati, potrebno ga je pratiti i u ključnim točkama mjeriti njegov napredak.

Abeceda prevencije

ISHODI
1. Razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici.
2. Razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.
3. Razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta
Dugoročno: primjena naučenog u kontroliranim ili stvarnim životnim situacijama.

NAMJENA
Aktivnosti su namijenjene učenicima od 1. – 8. razreda s ciljem učenja i primjene prezentiranih životnih vještina te preveniranja čimbenika rizika za zdravo odrastanje.
Za svaki razred razrađeni su primjeri preventivnih aktivnosti za učenike i roditelje. Ukupno je za svaki razred ponuđeno 15 aktivnosti za učenike i dvije za roditelje. Za učenike je ponuđeno po 5 aktivnosti za svaki specifični cilj te se isti specifični cilj provodi se u isto vrijeme u svim razredima
Iz svake aktivnosti ili specifičnog cilja može se razviti razredni mini-projekt, razredna ili školska tema mjeseca, preventivni program za razred/školu…
Program je usklađen s propisima koji reguliraju odgojno-obrazovni rad, a posebno je usklađen s međupredmetnim temama (Osobni i socijalni razvoj , Građanski odgoj i obrazovanje, Zdravlje….
Izrađeni su priručnici za cijeli obvezni obrazovni sustav, odnosno za osnovne (zasebno za razrednu i predmetnu nastavu). Njihova je svrha strukturirati načine ostvarivanja tri specifična cilja prevencije.

CAP program

ISHODI
Smanjiti ranjivost djece i njihovu izloženost različitim oblicima zlostavljanja.
Pružiti djeci i roditeljima točne informacije o zlostavljanju..
Poučavati učinkovitim prevencijskim strategijama.

NAMJENA
Poučiti djecu njihovim osnovnim pravima, informirati ih o tome kako prepoznati vršnjake i odrasle koji ih mogu ugroziti te što mogu učiniti u potencijalno opasnim situacijama. Upoznati roditelje s problemom zlostavljanja.

Preventivni program

ISHODI
Prevencija ovisničkog ponašanja kod učenika osnovnoškolske dobi. Stvaranje poticajnog, sigurnog i suradničkog okruženja u školi. Jačanje osobne odgovornosti. Razvijanje pozitivne slike o sebi. Odgoj za zdrav život. Učenje načina rješavanja problema i konfliktnih situacija. Primjerenim oblicima rada s roditeljima postići bolju suradnju sa školom. Osvještavanje roditelja za uočavanje problema kod djece.

NAMJENA
Usmjeravanje učenika na društveno prihvatljive oblike ponašanja. 
Promicanje zdravih stilova života. 
Kvalitetno provođenja slobodnog vremena učenika. 
Poticanje međuljudske komunikacije svih sudionika u odgoju i obrazovanju.

Profesionalna orijentacija

ISHODI
Za učenike: Upoznati učenike s čimbenicima koji utječu na odabir zanimanja. Pružiti im potrebne informacije o programima srednjih škola. Pružiti im profesionalno savjetovanje radi upisa u srednju školu.
Za roditelje: Upoznati roditelje o čimbenicima izbora budućeg zanimanja njihovog djeteta.
Za razrednike: Uputiti razrednike kako da na satovima razrednika profesionalno informiraju učenike.

NAMJENA
Pomoći učenicima da što lakše i uspješnije odaberu buduće zanimanje te pružanje podrške prilikom tog izbora.
Edukacija i savjetovanje roditelja i razrednika kako bi učenicima mogli pružiti što efikasniju i potpuniju pomoć i podršku prilikom izbora budućeg zanimanja.

Čitajmo zajedno - čitajmo naglas: zaboravljene knjige

ISHODI
Razvijati vještine čitanja s razumijevanjem i povezivati usvojene pojmove iz pročitanih naslova. Čitati naglas u školskoj knjižnici i u razredu, razgovarati o pročitanome, kritički vrednovati, razmjenjivati iskustva

NAMJENA
Doživjeti školsku knjižnicu kao multimedijalni centar, koji na svojim policama čuva i knjige koje nam svjedoče o povijesti i razvitku naše i strane dječje književnosti, a koje su nažalost zaboravljene

Daroviti

ISHODI
Različitim nastavnim metodama, oblicima rada te raznolikim sadržajima potaknuti razvoj osobnosti potencijalno darovitih učenika. Kontinuiranim aktivnostima učenicima pružiti mogućnost individualnog razvoja i tijekom osnovnoškolskog obrazovanja zadovoljiti potrebe učenika za kreativnim izražavanjem u znanstvenom i umjetničkom smislu. Roditelji će osvijestiti problematiku i specifičnosti darovitosti, uključiti se u aktivnosti škole u smislu poticanja djeteta, pratiti razvoj djeteta i usmjeravati ga i voditi na najbolji način. Učitelji, voditelji grupa, napredovat će u profesionalnom i ljudskom smislu, ostvariti ideje koje u predmetno-satnom sustavu ne mogu funkcionirati, razvijati vlastitu kreativnost

NAMJENA
Identifikacija potencijalno darovite djece kako bi se uključili u dodatni rad i aktivnosti.

Zvijezda u školi

ISHODI
Upoznavanje povijesti grada Karlovca s naglaskom na najstariji dio grada.
Izrada digitalne lente vremena

NAMJENA
Razvijati kod učenika ljubav prema  gradu u kojem žive. 
Usvajati povijesna znanja o gradu Karlovca.
Poticati istraživački i kreativni rad učenika.

Čitamo jedni drugima

ISHODI

  • obrazovni: poticati učenike na čitanje
  • funkcionalni: razvijati razumijevanje pročitanog teksta, razvoj govornih sposobnosti učenika, razvijati interes za čitanje, usavršavati tehniku čitanja, razvoj međusobne suradnje starijih i mlađih učenika
  • odgojni: razvijati ljubav prema knjizi i čitanju kod učenika, poticati starije učenike da svojim primjerom budu uzor u čitanju mlađim učenicima, razvoj tolerancije pri odabiru knjige

NAMJENA

Projekt se provodi među učenicima 2. b razreda,  tijekom školske godine 2024./2025. Učenici 2. b razreda, odlazit će u prve razrede s ciljem da im čitaju različite priče. Ovim projektom vraća se ljubav prema knjizi s obzirom na to da čitalačke navike kod učenike polako uzmiču pred suvremenom tehnologijom.

Moja prijateljica knjiga

ISHODI
Poticanje čitanja, razvoj čitalačkih navika, poticanje samostalnog istraživanja i korištenja suvremenih izvora znanja. Poticanje kreativnog korištenja novih računalnih Web2.0 i Web 3.0 alata u prezentiranju nastavnih sadržaja. Stvaranje pozitivne slike o sebi i poticanje rada na sebi. Timski rad i složnost, dogovaranje i razmjena kreativnih ideja. Osposobljavati učenike za cjeloživotno učenje, usavršavati tradicionalnu i informacijsku te medijsku pismenost. Obrazovati i odgajati učenike za selektivnu i kritičku uporabu informacija. Poticanje mašte i kreativnosti, razvoj likovno-literarnih vještina te uvježbavanje javnog nastupa.

NAMJENA
Tema je odabrana u skladu s nacionalnim programom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige Projekt potiče usredotočenost na tekst i pažljivo čitanje, razumijevanje pročitanog, razvoj kognitivnih sposobnosti u primjeni znanja, istraživački pristup, suradnju i timski rad unutar skupine. Projekt potiče korištenje suvremenih računalnih izvora znanja i njihovu primjenu u prezentiranju pročitanih knjiga i naučenog gradiva.

Slatko je pomagati

ISHODI
Za roditelje: uključiti roditelje u život i rad škole.Za učitelje: osobno napredovati u profesionalnom i ljudskom smislu, razvijati vlastitu kreativnost i darovitost. 
Za učenike: razvijati naviku pomaganja drugima, upornosti u radu.

NAMJENA
Usmjeravanje učenika na društveno prihvatljive oblike ponašanja. Promicanje zdravih stilova života. Kvalitetno provođenja slobodnog vremena učenika. Poticanje međuljudske komunikacije svih sudionika u odgoju i obrazovanju.

Škola za sve - uz pomoćnike u nastavi VII

ISHODI
Pomoćnica u nastavi pruža podršku učeniku s teškoćama. Usmjeravanje pažnje i podrška u nastavnom procesu. Sudjelovanje u socijalnim i ostalim odgojno-obrazovnim procesima u školi.
Kontinuirana suradnja s učiteljima, koordinatorom i stručnom službom.
Svakodnevna komunikacija s roditeljima putem komunikacijske bilježnice.

NAMJENA
Poticanje učenika na sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu (nastava, izvanučioničke aktivnosti i dr.) i podrazumijeva omogućavanje i ohrabrivanje učenika da se uključe u socijalne i odgojno-obrazovne aktivnosti koliko god je to moguće.

Once upon a time

ISHODI

  • poticati učenike na čitanje slikovnica, bajki i stripova na engleskom jeziku
  • uvježbavati opisivanje likova
  • imenovati poznate bajke
  • napisati i ilustrirati svoju bajku

NAMJENA
Učenici 4. D razreda upoznat će učenike 2.D razreda s bajkom The Frog Prince. Učenici 4. D razreda pomoći će učenicima 2.D razreda napraviti zajedničku bajku na satovima Engleskog jezika. Ovim će se projektom potaknuti suradnja učenika 4. i 2. razreda, ljubav prema čitanju te njegovati zajedništvo.

Čitanjem do zvijezda

ISHODI

  • razvoj čitalačkih navika kod djece i mladih
  • Nacionalni projekt za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja
  • odgoj učenika s razvijenim kulturnim potrebama i navikama
  • poticati stvaralaštvo djece i mladih
  • poticati djecu i mlade na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena
  • potaknuti timski rad, ali i individualni napor

NAMJENA

  • potaknuti učenike na čitanje s razumijevanjem, istraživanje, otkrivanje i kreativno stvaranje jer je učenje na takav način
  • osvješćivati djecu i roditelje koliko su razvijene čitalačke navike važan faktor koji govori o razvijenosti pojedine zemlje
Samovrednovanje

ISHODI
Trajni proces usmjeren na razvoj, uspjeh i napredak.

NAMJENA
Online upitnici za učitelje, učenike i roditelje učenika.

Tres! Antistres

ISHODI
Ciljevi projekta su očuvanje mentalnog zdravlja učenika, jačanje socio-emocionalnih vještina kod učenika, usvajanje novih strategija učenja, jačanje motivacije za usvajanjem znanja, te prevencija ovisničkog ponašanja.

NAMJENA
Očuvanje mentalnog zdravlja učenika, jačanje socio-emocionalnih vještina kod učenika, usvajanje novih strategija učenja, jačanje motivacije za usvajanjem znanja i postizanjem uspjeha, te prevencija ovisničkog ponašanja.

Naumatika

ISHODI
Ciljevi projekta su popularizacija matematike, razvoj logičkog mišljenja i rješavanja problema te poticanje suradničkog učenja.

NAMJENA
Popularizacija matematike

stemKA

ISHODI
Organizacija STEM konferencije s ciljem popularizacije STEM područja i razmjene iskustava između nastavnika STEM predmeta, organizacija STEM radionica za učenike osnovnih i srednjih škola

NAMJENA
stemKA konferencija namijenjena je nastavnicima STEM područja s ciljem popularizacije STEM-a i poticanja nastavnika na jedan novi i motivirajući vid stručnog usavršavanja u širem pogledu. Osim nastavnicima, stemKA je namijenjena i učenicima s ciljem popularizacije i približavanja znanosti mladima od vrtićke do srednjoškolske dobi s naglaskom na interdisciplinarni pristup.

Na stemKA konferenciji učenici i nastavnici mogu sudjelovati u različitim zanimljivim i motivirajućim predavanjima i radionicama poznatih hrvatskih popularizatora znanosti, udruga i edukacijskih centara STEM područja. Na predavanjima i radionicama učenici imaju priliku upoznati znanstvenike iz Hrvatske i šire koji im na zanimljiv način predstavljaju svoj rad i istraživanja u svrhu motivacije i njih samih na buduće bavljenje znanošću. Radionicama se učenike želi potaknuti na samostalno istraživanje, kao i motivirati ih za znanost i STEM predmete.

Zanimljiva je novost na ovogodišnjoj stemKA konferenciji i predstavljanje fakulteta STEM područja na kojima učenici završnih razreda srednjih škola mogu dobiti bolju predodžbu o samom studiju te lakše donijeti odluku o daljnjem tijeku školovanja.

Djevojčice u STEM-u

ISHODI
Sudjelovanje u organizaciji i provođenju natjecanja za djevojčice

NAMJENA
Popularizacija STEM područja

Odabrani tjedan - gost roditelj jedan

ISHODI
Ostvarivanje i razrada ishoda svih međupredmetnih tema; Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Zdravlje, Poduzetništvo, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.

NAMJENA
Poticanje bolje suradnje roditelja i škole, uključivanje roditelja s različitim aktivnostima u nastavne sadržaje, obrazovati i odgajati učenike za prihvaćanje različitosti i usvajanje novih informacija. Timski rad, komunikacija, izmjena ideja i kreativnih radionica. Poticati kod učenika aktivno slušanje, opažanje i interes za različita zanimanja ljudi. Podizati samopouzdanje kod učenika te poticati interese za različita zanimanja ili hobije. Povezivati nastavne sadržaje s iskustvima roditelja i stvarati pozitivnu klimu suradnje škola-učenik-roditelj.

Vrtim zdravi film

ISHODI
Ishodi projekta su: edukacija i primjena pravilne prehrane te bavljenje tjelesnom aktivnošću

NAMJENA
Zdrav stil života i stjecanje pravilnih životnih navika

Djevojčice u STEM-u - Informatika

ISHODI
Cilj projekta je popularizacija IKT-a, među djevojkama.

NAMJENA
Popularizacija znanosti među djevojčicama 7. i 8. razreda.

Budi internet genijalac

ISHODI
Poučavati osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano i sigurno istraživati internetski svijet.

NAMJENA
Za razliku od sličnih sigurnosnih programa koji se fokusiraju na prijetnje i ograničenja, program Budi internet genijalac ima edukativnu ulogu, odnosno cilj mu je izgraditi vještine i osposobiti djecu, njihove roditelje i učitelje za surfanje internetom na što je to moguće odgovorniji i sigurniji način.

Skip to content